Vid inflytt
Vi hoppas ni ska trivas i bostadsområdet och i ert nya hus. Som husägare på Sågvreten ingår ni i denna samfällighetsförening. Sågvretens samfällighetsförening har eget ansvar inom kvartersmark för drift och underhåll av bostadsområdet Sågvreten.
Alla hushåll betalar en avgift varje månad till föreningen. Ni kan läsa mer om det under rubriken samfällighetsavgift. Vid inflyttning ombeds du fylla en blankett om autogiro-medgivande som du lämnar in till föreningens kassör (eller för detta inhyrd tjänst).
Blankett för autogiro-medgivande hittar du under autogiro. På blanketten framgår tydligt hur du ska göra.
I väntan på anslutning till autogiro kan föreningens bankgiro-nummer användas för betalning av föreningsavgiften. Bankgiro: 120-9469
Du kommer även att kontaktas av någon från styrelsen som kommer ge dig mer information som kan vara betydelsefullt för er som nyinflyttade. Skulle du mot förmodan inte ha blivit kontaktad, uppsök någon i styrelsen så kommer du att få hjälp att komma tillrätta. Hemsidan kan vara till hjälp om du vill veta mer om föreningen.
Är du intresserad att arbeta och driva frågor som rör vår samfällighetsförening, kontakta någon i styrelsen. Läs mer om hur du kan bli engagerad här.
Vid utflytt
Om ni flyttar från området är det ett antal saker ni ska tänka på:
- Vattenavläsning, se nedan.
- Kontakta banken för uppsägning av autogiro.
- Kontakta ditt elbolag för uppsägning av el.
- Meddela samfälligheten att du tänker flytta, det går bra att göra telefonledes, genom ett brev i brevlådan på Sågvreten 136 eller genom att skicka e-post till info@sagvreten.se.
Vattenavläsning i samband med ny ägare
I samband med överlåtelser redovisas vattenförbrukning samt namn på nya ägare genom nedanstående blankett som lämnas in till föreningen. Blankett fylls i av den avflyttande i samband med överlåtelsen.